Ajánlólevelek Sajtómegjelenéseink:

--> Jacob Doyle – Az online munkaerő-toborzás kiegyensúlyozhatja a pénzügyi helyzetet válság idején.

Egy új Web 2.0 alkalmazás indul Magyarországon, mely pénzkereseti lehetőséget nyújt azok számára, akik potenciális Jelöltet ajánlanak. Magyarországon idén februárról-áprilisra a munkanélküli ráta 8-ról 9.8%-ra növekedett, 1998 óta ez a legmagasabb arány a Központi Statisztikai Hivatal szerint. A munkaerő-toborzás drasztikus csökkenése erőteljes csapást mért a helyi munkaerő-tanácsadó cégekre, mivel a folyamat érinti a magasabb szintű munkaköröket is. A jelenlegi helyzet elsőre talán nem tűnik túl kedvezőnek egy új toborzási szolgáltatás bevezetésére a piacon. Két angol vállalkozó azonban mégis ezt az időszakot választotta a Zubka - Magyarországon történő – bevezetésére, egy web-alapú munkaerő-toborzási portálról beszélünk, mely az elkövetkező hetekben indul hódító útjára. „1239 bejegyzett munkaerő-tanácsadó cég működik jelenleg Magyarországon”, mondta lapunknak Andrew Meering, a Zubka CEE egyik társalapítója, aki egyben felelős a rendszer hazai bevezetéséért is. „Ez a szám nagymértékben csökkenni fog az év végére.” A Zubka mint üzleti modell, funkcionalitásának köszönhetően, mondta Meering lapunknak, éppen, hogy kedvező lesz a jelenlegi munkaerő-piac számára. Más web-alapú toborzási megoldásoktól eltérően a Zubka szerződéses alapon működik a Munkaadó cégekkel és az „Összekötőkkel” – olyan hétköznapi magánszemélyekkel, akik Jelölteket ajánlhatnak az adott pozíció betöltésére. Ha a Jelöltet a Zubkán keresztül sikeresen álláshoz juttatják, az Összekötő sikerdíjban részesül, mely a Zubka által kiszámlázott sikerdíj 50%-ának felel meg. A szolgáltatás Angliában már 2006 óta működik, a rendszer értelmi szerzője, Armando Ruffini szerint „egy módszer arra, hogy egy web 2.0 alapú szolgáltatás valódi tőkét generáljon”. Az újfajta, sikerdíj-alapú online alkalmazással,- mely a Redherring web-figyelői szerint hatalmas szenzációt keltett - Meering célja, hogy felkeltse azon Összekötők figyelmét, akik rendelkeznek potenciális Jelöltekkel ismeretségi körükben, ezért rendszeresen látogatnák a Zubka álláshirdetéseit. A Munkaadók számára előnyt jelent, hogy egy olyan Jelöltréteghez juthatnak, akikre máskülönben nem találnának rá, olyan szakemberekről beszélünk, akik éppen nem keresnek aktívan állást, mert van egy megfelelő munkahelyük. Meering szerint „egyre nagyobb az igény a minőségi Jelöltekre”. „A már meglévő önéletrajz-adatbázisokkal ellentétben, az ajánlások alapos előszűrésen esnek át, aktuálisak és bizalmasan kezeltek. A Zubkán az álláshirdetések közzététele ingyenes, valamint ezen túlmenően a Jelöltek sikeres kiközvetítéséért járó sikerdíj kevesebb, mint a hagyományos tanácsadó cégek által kiszabott közvetítési díj fele. Meering elmondta, hogy eddig a megkeresett cégek HR osztályának zöme komoly érdeklődést mutatott a Zubka iránt. Ezen kívül a cégek és tanácsadók a Zubkát, mint mellékes jövedelemszerzési lehetőséget is használhatják úgy, hogy a ki nem választott Jelölteket ajánlják más pozíciókhoz, ezzel visszakapcsolva őket a rendszerbe, valamint sikerdíjra szert téve egy-egy sikeres kihelyezés esetén. „Bizonyos szemszögből tekintve ez egy toborzási-csomag,” mondja Armando Ruffini. „A Munkaadók egy költséghatékonyabb, de egyben minőségi szolgáltatást kapnak, a Jelölteknek lehetőségük nyílik megfelelő álláshoz jutni, valamint az Összekötők pénzt kereshetnek.” Meering beismerte, hogy egy sikeresen működő, network-alapú ajánló rendszer kiépítése nem két nap, ennek ellenére úgy véli, hogy a magyar piacot tekintve kecsegetető a helyzet, miszerint egy új és költséghatékonyabb toborzási módszerre szükség lehet. „Ironikus ugyan, de úgy vélem, mégis ez a megfelelő idő a rendszer bevezetésére, pontosan egy olyan időszakban, mikor a munkaerő-toborzási iparág is válságban van.”
-->

 

Zubka Súgó Zubkát érintő kérdései vannak?
Böngéssze át Súgónkat